Inițializează o căutare

SAMGPL

Firma Consiliului Judeţean, Drumuri şi Poduri SA, a luat-o rău la vale. Urmează insolvenţa

În luna august a anului trecut, pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean s-a aflat şi proiectul pentru aprobarea unui împrumut temporar, din bugetul Judeţului pentru susţinerea activităţii SC Drumuri şi Poduri SA în perioada 16.08.2022 - 31.08.2023. Cum la data scadentă a împrumutului, societatea Consiliului Judeţean nu a putut restitui suma de 7 milioane de lei, unitatea administrativ-teritorială a început să facă demersuri pentru recuperarea ei. Mai întâi, în septembrie a cerut în instanţa plata împrumutului, apoi în octombrie a solicitat Tribunalului Ialomiţa instituirea unui sechestru asigurator pe bunurile SC Drumuri şi Poduri SA. Instanţa a admis cererea Consiliului Judeţean şi a instituit sechestrul pe bunurile firmei din Slobozia, Ţăndărei, Munteni-Buzău şi Urziceni până la concurenţa sumei de 7 milioane de lei.


Potrivit documentelor înaintate de conducerea societăţii către administraţia judeţeană în august 2022, creditul urma să fie utilizat pentru plata în regim de urgenţă a datoriilor restante către furnizori, care totalizau 7.540.196 de lei. Din această sumă, 5.209.127 de lei însemna datorii cu scadenţa depăşită. Adică, debitele respective trebuie achitate urgent pentru a evita probleme de genul celei declanşată de Total Grup Spedition SRL care a solicitat, la data de 8 august 2022, Tribunalului Ialomiţa deschiderea procedurii de faliment.

Alţi 404.895 de lei reprezentau obligaţiile de la data respectivă către bugetul de stat şi fondurile speciale, iar 212.828 de lei reprezentau totalul salariilor aferente lunii august 2022.

O parte dintre cei 7 milioane de lei solicitaţi - şi primiţi cu votul a 18 dintre cei 28 de membri ai legislativului judeţean prezenţi la şedinţă - urmau să fie utilizaţi pentru plata utilităţilor şi carburanţilor, pentru achiziţionarea materiei prime necesară fabricării mixturilor asfaltice şi betoanelor de ciment, dar şi pentru punerea în funcţiune a staţiei de betoane, componentă esenţială pentru asigurarea fluxului de producţie al societăţii. Numai pentru acest ultim capitol menţionat, Drumuri şi Poduri SA avea nevoie de o infuzie de 250.000 de lei.

În ceea ce priveşte veniturile estimate a fi realizate în 2023, acestea erau de 29.207.040 de lei proveniţi din vânzarea de mixturi asfaltice şi betoane de ciment, cu un profit estimat de 4.381.056 de lei, prestare de servicii de laborator în valoare de 330.000 de lei, prestări servicii de reparaţii auto în valoare de 1.000.000 de lei, aceeaşi sumă fiind estimată a fi încasată din închirierea utilajelor din dotare.

Din restul de executat la lucrările aferente contractelor în derulare, conducerea SC Drumuri şi Poduri estima că ar urma să încaseze 2.100.000 de lei, iar din lucrările efectuate şi nefacturate încă, 2.218.563 de lei.

Contractele de lucrări viitoare erau estimate la 10 milioane de lei, aproximativ aceeaşi sumă fiind estimată că se va încasa din acţiunile judecătoreşti declanşate în vederea recuperării prejudiciului înregistrat de societate în perioada 2018-2020. Suma exactă în această ultimă situaţie era de 9.988.143 de lei.

Bineînţeles, acest plan propus de fosta conducere a firmei CJI nu s-a realizat, astfel că în prezent are mari probleme financiare. Situaţia delicată a fost anticipată de consilierii liberali care au spus de atunci că împrumutul nu va putea fi restituit în termenul agreat de un an, ceea ce ar echivala cu grevarea bugetului judeţean cu suma de 7 milioane de lei.


Toate informaţiile publicate pe acest site de către administrator/webmaster sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website.


Lăptăria cu caimac
Polaris


Comentarii prin Facebook
Citește Condițiile de utilizare